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보드게임

아컴호러 카드게임을 영어로 즐겨보자!! (1)

by 인포미스터리 2023. 4. 28.
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Arkham Horror The Card Game

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To read an English rulebook, you would need to know the following vocabulary:

  1. Rulebook: the book that contains the rules and instructions for playing the game.
  2. Setup: the process of preparing the game for play.
  3. Component: any individual piece or part of the game, such as cards, tokens, or game boards.
  4. Objective: the goal of the game.
  5. Turn: the opportunity for a player to take a move.
  6. Action: a specific activity that a player can perform during their turn.
  7. Phase: a distinct segment of gameplay, often consisting of multiple turns.
  8. Round: a complete cycle of play in which each player takes a turn.
  9. Player: a person participating in the game.
  10. Movement: the act of moving game pieces around the game board.
  11. Combat: the process of attacking and defending during the game.
  12. Victory: the condition or set of conditions that must be met to win the game.
  13. Endgame: the final phase of the game.
  14. Score: the number of points or goals earned by a player.
  15. FAQ (Frequently Asked Questions): a list of common questions and answers about the game.

These are some of the most common vocabulary words used in English rulebooks, but there may be additional terms used in specific games or rulebooks that would need to be learned to fully understand the rules.

-- 번역 --

영어 룰북을 읽으려면 다음 어휘를 알아야 합니다.

  1. 룰북: 게임을 하기 위한 규칙과 지침이 포함된 책.
  2. 설정: 플레이할 게임을 준비하는 과정입니다.
  3. 구성 요소: 카드, 토큰 또는 게임 보드와 같은 게임의 개별 조각 또는 부분.
  4. 목표: 게임의 목표.
  5. 턴: 플레이어가 움직일 수 있는 기회.
  6. 행동: 플레이어가 자신의 차례 동안 수행할 수 있는 특정 활동.
  7. 페이즈(Phase): 종종 여러 턴으로 구성되는 게임플레이의 뚜렷한 부분입니다.
  8. 라운드(Round): 각 플레이어가 차례대로 플레이하는 전체 플레이 사이클.
  9. 플레이어: 게임에 참여하는 사람.
  10. 이동: 게임 판 주위에서 게임 조각을 움직이는 행위.
  11. 전투: 게임 중 공격하고 방어하는 과정.
  12. 승리: 게임에서 승리하기 위해 충족되어야 하는 조건 또는 일련의 조건.
  13. Endgame: 게임의 마지막 단계.
  14. 점수: 선수가 획득한 점수 또는 골 수.
  15. FAQ(자주 묻는 질문): 게임에 대한 일반적인 질문 및 답변 목록입니다.

이들은 영어 룰북에서 사용되는 가장 일반적인 어휘 중 일부이지만, 규칙을 완전히 이해하기 위해 배워야 하는 특정 게임이나 룰북에서 사용되는 추가 용어가 있을 수 있습니다.

To enjoy the Arkham Horror card game in English, you would need to know the following vocabulary:

  1. Investigator: the character that a player chooses to represent them in the game.
  2. Scenario: a specific challenge or story-based adventure that the players must overcome.
  3. Encounter: a specific challenge or event faced by the players during the game.
  4. Location: a place on the game board where the players can take actions or encounter challenges.
  5. Action: a specific activity that a player can perform during their turn.
  6. Asset: a card representing an item or ally that can be used to aid the player.
  7. Event: a card representing a one-time effect that can be played at any time.
  8. Skill test: a challenge that a player must pass in order to succeed at a specific task.
  9. Mythos: the supernatural or mysterious elements of the game's story and setting.
  10. Horror: a negative effect that can be inflicted on a player's character.
  11. Clue: a token or card representing information that can be used to solve the game's mysteries.
  12. Agenda: the overarching goal or objective of the scenario or game.
  13. Act: a specific phase or stage of the scenario or game.
  14. Deck: a set of cards used by a player during the game.
  15. Token: a physical object used to represent game elements, such as health or resources.

These are some of the most common vocabulary words used in the Arkham Horror card game, but there may be additional terms used in specific scenarios or with certain investigator cards.

-- 번역 --

Arkham Horror 카드 게임을 영어로 즐기려면 다음 어휘를 알아야 합니다.

  1. 조사자: 플레이어가 게임에서 자신을 대표하도록 선택한 캐릭터입니다.
  2. 시나리오: 플레이어가 극복해야 하는 특정 도전 또는 스토리 기반 모험.
  3. 조우(Encounter): 게임 중 플레이어가 직면하는 특정한 도전 또는 사건.
  4. 위치: 플레이어가 행동을 취하거나 도전에 직면할 수 있는 게임 보드의 장소.
  5. 액션: 플레이어가 자신의 차례 동안 수행할 수 있는 특정 활동입니다.
  6. 자산: 플레이어를 돕는 데 사용할 수 있는 항목 또는 동맹을 나타내는 카드입니다.
  7. 이벤트: 언제든지 사용할 수 있는 일회성 효과를 나타내는 카드.
  8. 기술 테스트: 플레이어가 특정 작업을 성공적으로 수행하기 위해 통과해야 하는 도전 과제입니다.
  9. Mythos: 게임 스토리와 설정의 초자연적이거나 신비한 요소.
  10. 공포: 플레이어의 캐릭터에 가해질 수 있는 부정적인 효과.
  11. 단서: 게임의 수수께끼를 푸는 데 사용할 수 있는 정보를 나타내는 토큰 또는 카드.
  12. 의제: 시나리오 또는 게임의 가장 중요한 목표 또는 목적.
  13. 행동: 시나리오 또는 게임의 특정 단계 또는 단계.
  14. 덱: 게임 중에 플레이어가 사용하는 카드 세트입니다.
  15. 토큰: 건강이나 자원과 같은 게임 요소를 나타내는 데 사용되는 물리적 개체입니다.

다음은 Arkham Horror 카드 게임에서 사용되는 가장 일반적인 어휘 중 일부이지만 특정 시나리오나 특정 조사자 카드에 사용되는 추가 용어가 있을 수 있습니다.

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